حضور زائران حج تمتع کشورهای مختلف در مسجدالنبی(ص)+ فیلم

تاکنون برخی از زائران حج تمتع کشورهای ایران، اندونزی، پاکستان، هند و مالزی وارد مدینه منوره شده‌اند و در مسجدالنبی (ص) به زیارت می‌پردازند.

حضور زائران حج تمتع کشورهای مختلف در مسجدالنبی(ص)+ فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت باشگاه ژورنالیست، عملیات پذیرش زائران خارجی حج تمتع از روزهای گذشته آغاز شده و فرودگاه مدینه و طائف بیش از سایر فرودگاه‌های عربستان در این روزها میزبان زائران حج تمتع است. در حال حاضر در کنار زائران سعودی، برخی از زائران کشورهای ایران، اندونزی، پاکستان، هند و مالزی وارد سرزمین وحی شده‌اند و به زیارت می‌پردازند؛ به طوری که در برخی ساعات تعداد زائران نسبت به هفته گذشته بیش از ۲ برابر شده است.

البته مسؤولان سعودی اعلام کرده‌اند که تا حدود یک هفته قبل از آغاز عملیات حج تمتع، همه زائران عمره مفرده باید به شهر و کشورهای خود بازگردند و امکان حضور در مکه مکرمه را ندارند. در روزهای آینده تعداد زائران حاضر در مدینه منوره افزایش می‌یابد و زائران کشورمان با توجه به محدودیت اسکان، فقط ۶ روز در شهر پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله اقامت دارند.

امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف از طریق ۱۰۰ ایستگاه پروازی به حج تمتع مشرف می‌شوند و پنج فرودگاه عربستان آماده پذیرش زائران شده است. در ادامه فیلمی از حال و هوای مدینه منوره با حضور گروهی از زائران حج تمتع ۱۴۴۴ قمری (۱۴۰۲ شمسی) را مشاهده می‌کنید:

Related Posts

سروده محسن کاویانی؛ گویند علی می‌زده صد وصله به کفشش، ای کاش دل خسته من کفش علی بود

تمحسن کاویانی از شاعران کشورمان همزمان با سالروز میلاد امام علی (ع) شعری سرود.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس: حماس معادلات صهیونیست‌ها را بهم زد

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: قبل از حمله ۷ اکتبر رژیم صهیونیستی ۲۰۰ نفر از جبهه مقاومت را دستگیر کرده و طرحی داشت که…

اولویت‌های جدید عمره بزودی اعلام می‌شود

پس از تأخیر در اعزام زائران عمره به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها، امکان‌ثبت‌نام برای اولویت‌های جدید فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام پناهیان در جمکران سخنرانی می‌کند

مراسم هفتگی قرائت دعاهای توسل، کمیل و ندبه در مسجد مقدس جمکران در روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) برگزار…

پزشکی که مداوای مجروجان جبهه او را به کمال رساند

پزشک متخصصی که روزهای اول اعزامش به جبهه دوست داشت همه بدانند که او دکتر است، می‌گوید: «وقت برگشت از جبهه به جایی رسیدم که دیگر دلم…

تجمع هیأت سرود تهران به یاد کودکان شهید غزه برگزار می‌شود

تجمع گروه‌های سرود استان تهران در قالب هیأت سرود برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و کودکان غزه در بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید