کاخ‌سفید مدعی شد: ایران مذاکرات هسته‌ای را جدی نگرفته است

هماهنگ کننده امور راهبردی کاخ سفید شامگاه جمعه بدون اشاره به زیاده خواهی و عهدشکنی واشنگتن مدعی شد که ایران مذاکرات هسته‌ای را جدی نگرفته است.

کاخ‌سفید مدعی شد: ایران مذاکرات هسته‌ای را جدی نگرفته است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه ژورنالیست، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی کاخ سفید گفت در حال حاضر بر روی مذاکرات هسته‌ای با ایران تمرکز نمی‌کنیم. وی که این سخنان را در یک کنفرانس خبری مطرح می‌کرد، مدعی شد: «ما در حال حاضر بر روی توافق هسته‌ای با ایران تمرکز نمی‌کنیم زیرا تهران تصمیم گرفته که مذاکرات را جدی نگیرد». این مقام آمریکایی در ادامه سخنانش گفت: «بایدن در تعهد خود در خصوص جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی‌های نظامی هسته‌ای جدی است». مقامات آمریکایی این روزها همه تلاششان را می‌کنند تا بگویند اولویت آنها یکی حمایت از اغتشاشات شکست‌خورده ضدایرانی است و دیگر نقشی که ادعا می‌کنند تهران در جنگ شرق اروپا دارد! مقامات کشوری که روزگاری تسلیحات ایرانی را با الفاظی نظیر «فتوشاپ» غیرعملیاتی می‌خواندند حالا نگران رسیدن همان فتوشاپ‌ها به جبهه درگیری نیابتی ناتو با روسیه هستند و این در حالی است که شخص رئیس‌جمهور آمریکا ابایی از آن ندارد که بگوید کشورش و متحدانش انواع و اقسام تسلیحات را به ارتش زلنسکی و نئونازی‌های تحت امرش می‌دهند. به باور برخی تحلیل‌گران، ایران دیگر ایران سال 2015 نیست، از آن زمان قدرت بیشتری دارد لذا بازگشت به توافق 2015 هم چاره کار ساکنان کاخ سفید نیست. بر این اساس می‌توان چنین گفت که واشنگتن اساسا از ابتدا قصدی واقعی برای بازگشت به برجام نداشت و تمام آن مذاکرات هم نمایشی بود که نشان دهد بایدن زیاد از وعده‌های انتخاباتی خود عقب‌نشینی نکرده است؛ هرچند که نوع رفتار او با «قاتل خاشقچی» نشان می‌دهد تمام آن وعده‌ها، باد هوا بوده است. پایان پیام/.

Related Posts

واکنش انصارالله به اقدام ضدیمنی جدید آمریکا

واکنش انصارالله به اقدام ضدیمنی جدید آمریکا

کاخ سفید: حماس همچنان تهدیدی فعال برای اسرائیل است

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه مدعی شد که رژیم صهیونیستی در عملیات نظامی در جنوب و شمال نوار غزه، به مرحله حملات با شدت…

ترامپ پیروز انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در آیووا شد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ به‌رغم مواجه بودن با اتهامات جنایی، در اولین رقابت انتخاباتی جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا توانست به پیروزی قاطعی دست یابد.

یونان: نیروهای مسلح ما برای دوره بی ثباتی پس از اردوغان آماده می‌شوند

وزیر دفاع یونان روز دوشنبه گفت، ارتش یونان باید برای هرگونه احتمالی پس از خاتمه دوران ریاست جمهوری «اردوغان» در ترکیه آماده باشد.

زاخارووا: صلح اوکراین در گروی توقف تسلیح این کشور است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت غرب در صورتی که مایل به کمک به مذاکرات صلح برای اوکراین است باید جریان تسلیح این کشور را متوقف کند.

بایدن: سفر بلینکن به خاورمیانه برای رایزنی درباره آزادی سایر گروگان‌ها بود

رئیس جمهور آمریکا میگوید که سفر هفته گذشته وزیر خارجه این کشور به غرب آسیا به منظور رایزنی برای پیدا کردن راهی برای آزادی سایر اسرا در…

دیدگاهتان را بنویسید