باکو و ایروان یکدیگر را به گلوله‌باران مواضع مرزی متهم کردند

وزارت‌های دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان همدیگر را به گلوله باران مواضع هم در نقاط مرزی و قره باغ متهم کردند.

باکو و ایروان یکدیگر را به گلوله‌باران مواضع مرزی متهم کردند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه ژورنالیست، وزارت‌های دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان جمعه شب بار دیگر همدیگر را به گلوله باران مواضع هم متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد که در شامگاه جمعه مارس، مواضع ارتش این کشور واقع در مرز با ارمنستان و در منطقه  «قره باغ»  توسط نیروهای ارمنستان چندین بار گلوله باران شد.

این وزارتخانه مدعی شده که یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان با سلاح‌های سبک به سمت مواضع این کشور شلیک کردند. علاوه بر این، مواضع ارتش جمهوری آذربایجان واقع در مسیر «خوجاوند» هدف حملات نیروهای ارمنستان قرار گرفتند. این وزارتخانه اعلام کرد که یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان  به این قدامات پاسخ دادند.

متعاقب این حادثه، وزارت دفاع ارمنستان ادعای باکو را رد کرد. به گزارش خبرگزاری «آرمن پرس» وزارت دفاع ارمنستان بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان را «دروغ» خواند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که جمعه شب سه مورد نقض آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی ثبت شده است.

روسیه روز پنج‌شنبه نیز اعلام کرد که در حال بررسی گزارش‌ها مبنی بر این است که نظامیان این کشور هنگام جستجو برای یافتن یک نظامی ارمنستانی، زیر آتش نیروهای جمهوری آذربایجان قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، یک نظامی ارمنستانی روز سه‌شنبه در مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان ناپدید شد.وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که این نظامی حین حمل مواد غذایی برای همرزمانش در یک پاسگاه مرزی ارمنستان، به دلیل مه غلیظ به اشتباه وارد اراضی جمهوری آذربایجان  شد.

 در تحولی دیگر، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز پنجشنبه در نشست کابینه ابراز اطمینان کرد که معاهده صلح با جمهوری آذربایجان به دست خواهد آمد.

 نخست‌وزیر ارمنستان در این جلسه  گفت که دولت او به رغم ادامه محاصره جاده لاچین توسط باکو و لفاظی‌های جنگ ‌طلبانه «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان متعهد به امضای معاهده صلح با باکو است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

Related Posts

واکنش انصارالله به اقدام ضدیمنی جدید آمریکا

واکنش انصارالله به اقدام ضدیمنی جدید آمریکا

کاخ سفید: حماس همچنان تهدیدی فعال برای اسرائیل است

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه مدعی شد که رژیم صهیونیستی در عملیات نظامی در جنوب و شمال نوار غزه، به مرحله حملات با شدت…

ترامپ پیروز انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در آیووا شد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ به‌رغم مواجه بودن با اتهامات جنایی، در اولین رقابت انتخاباتی جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا توانست به پیروزی قاطعی دست یابد.

یونان: نیروهای مسلح ما برای دوره بی ثباتی پس از اردوغان آماده می‌شوند

وزیر دفاع یونان روز دوشنبه گفت، ارتش یونان باید برای هرگونه احتمالی پس از خاتمه دوران ریاست جمهوری «اردوغان» در ترکیه آماده باشد.

زاخارووا: صلح اوکراین در گروی توقف تسلیح این کشور است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت غرب در صورتی که مایل به کمک به مذاکرات صلح برای اوکراین است باید جریان تسلیح این کشور را متوقف کند.

بایدن: سفر بلینکن به خاورمیانه برای رایزنی درباره آزادی سایر گروگان‌ها بود

رئیس جمهور آمریکا میگوید که سفر هفته گذشته وزیر خارجه این کشور به غرب آسیا به منظور رایزنی برای پیدا کردن راهی برای آزادی سایر اسرا در…

دیدگاهتان را بنویسید