مهمترین شایعات شهریور ۱۴۰۱/ از دروغ‌هایی با کلیدواژه مهسا امینی تا شایعات علیه روابط ایران و عراق

شایعاتی با محوریت فوت مهسا امینی، شایعه حمله به زائران ایرانی در کربلا، شایعه حمله به اتوبوس زوار ایرانی و دروغ بستری شدن رهبر انقلاب از مهمترین شایعات شهریور ۱۴۰۱ به حساب می‌آید.

مهمترین شایعات شهریور ۱۴۰۱/ از دروغ‌هایی با کلیدواژه مهسا امینی تا شایعات علیه روابط ایران و عراق

باشگاه ژورنالیست، مهمترین شایعات، تحریفات و ترفندهای شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و کاربران معاند و ضدانقلاب در سال گذشته را بازخوانی می‌کند. در ادامه مهمترین شایعات منتشر شده در شهریور۱۴۰۱ را مرور می‌کنیم:   بی شک مهمترین شایعات سال ۱۴۰۱ از شهریور ماه آغاز شد، جایی که پس از فوت مهسا امینی، ضدانقلاب و معاندین تمام انژی خود را به کار گرفتند تا بزرگترین ضربه را به کشورمان بزنند. یکی از اولین شایعات مربوط به ضرب و  شتم  مرحوم مهسا امینی قبل از بود، شایعه دیگری عدم سابقه مریضی وی بود که پس از چند روز فیلم حضور مهسا امینی در ساختمان پلیس، صحبت های پدر وی و بعدها گزارش پزشکی قانونی منتشر شد(اینجا رابخوانید)

  عملکرد بی بی سی فارسی در روزهای اول پس از فوت مهسا امینی هم قابل تامل بود(اینجا را بخوانید)

  یکی دیگر از دروغ های ضدانقلاب مربوط به سلامتی جسمانی رهبر معظم انقلاب در شهریورماه بود؛ شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و حتی رسانه های معتبر آمریکایی شایعه ای را درخصوص بستری بودن آیت الله خامنه ای منتشر کردند اما معظم له در جمع هیات های دانشجویی حاضر شد و این شایعه تکذیب شد.

  یکی دیگر از اتفاقات مهم شریور ماه سال گذشته، نا آرامی های عراق بود. همین موضوع کافی بود تا شایعات دروغی از جمله حمله به زائران ایرانی در کربلا،  شایعه حمله به اتوبوس زوار ایرانی،  شایعه تیراندازی یک ایرانی در عراق و اطلاعیه جعلی آیت الله سیستانی منتشر شد.

  شهریور ماه سال گذسته، الیزابت دوم ملکه انگلیس مُرد. همین اتفاق کافی بود تا  BBC فارسی که ادعای عملکردی مستقل داشت، برگ جدیدی از عملکرد خودش را ورق بزند(اینجا را بخوانید).

  تعدادی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان معاند، پس از استقبال وزیر زن تانزانیایی از امیرعبدالهیان مدعی شدند وزیر امور خارجه ایران با دست به پشت وزیر تانزانیایی  زدند اما انتشار فیلم از زاویه دیگری نشان داد که چنین خبرسازی صحت ندارد.

 

Related Posts

علی کریمی این بار تصویر قدیمی از هند را به ایران نسبت داد

علی کریمی بار دیگر دست به کار شد و این بار تصویری از هند را به ایران نسبت داد.

اعتراف ناخواسته کارشناس اینترنشنال علیه سلطنت‌طلبان

کارشناس شبکه اینترنشنال به گمان آن که هنوز برنامه شروع نشده است، علیه سلطنت‌طلبان اعتراف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید