مسؤولان زمینه نقش‌آفرینی نخبگان در جامعه را فراهم کنند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مسؤولان باید زمینه نقش‌آفرینی نخبگان در جامعه را فراهم کنند زیرا آنان سرآمدان علمی و فکری کشور هستند.

مسؤولان زمینه نقش‌آفرینی نخبگان در جامعه را فراهم کنند

به گزارش باشگاه ژورنالیست از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در دیدار با جمعی از نخبگان چهارمحال و بختیاری با اشاره به در نظر گرفتن جایگاه علمی نخبگان در اجتماع، گفت: مسؤولان باید زمینه نقش‌آفرینی نخبگان در جامعه را فراهم کنند زیرا آنان سرآمدان علمی و فکری کشور هستند.

 نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به میلاد حضرت زهرا (س)، ادامه داد: در زیارت‌نامه حضرت زهرا آمده است که نخبه واقعی عالم حضرت زهرا (س) است که علاوه بر فضائل آسمانی و ملکوتی ایشان، معصومه‌ایست که به تمام نیکی‌ها آراسته و از هر پلیدی دور هستند و حجتی برای تمام ائمه بودند که راه را برای آنان ترسیم کرده است.

وی افزود: نخبگان جامعه ما باید اخلاق، مدیریت، مطالبات و اهیمت خانواده را از روش ائمه (ع) سرمشق بگیرند و عمل کنند تا یک نخبه متشرع شوند.

نکونام با اشاره به اینکه افراد هر چه دارند از فضل خداوند متعال است، اضافه کرد: نخبگان اگر این تصور را داشته باشند که هر چه دارند از خودشان است، دچار آفت می‌شوند که در قرآن کریم به این روش تفکر قارونی می‌گویند.

وی بیان کرد: وظیفه نخبگان تواضع و خدمت در هر عرصه‌ای که بتوانند، و وظیفه مسؤولان حمایت از نخبگان است که در این دولت اهمیت و توجه بیشتر به نخبگان احساس می‌شود اما کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مطالبات نخبگان از مسؤولان در تصمیم‌گیری‌هایشان موثر است و حمایت از نخبگان زمینه نقش‌آفرینی آنان در جامعه به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: شهید سردار قاسم سلیمانی به اعتراف افراد داخل و خارج از کشور، یکی از سرآمدان نخبه جامعه امروزی ما در کار خودشان بودند.

نکونام عنوان کرد: اخلاص شهید قاسم سلیمانی باعث شد که در دل‌های مردم جهان جا پیدا کند و به یک شخصیت تمام عیار بین المللی تبدیل شود.

وی با شاره به نقش بانوان در اداره جامعه، خاطرنشان کرد: بسیاری از بانوان علی رغم خانه‌داری در بعضی از امور جلوتر هستند و برای مردان می‌توانند راهنما باشند و فعالیت‌های آنان در سطح کشور دیده می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

Related Posts

ضرورت اعتباربخشی به پروانه کسب و شناسنامه کشاورزی

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به سیاست‌های کلان دولت در خصوص واگذاری امور تصدی‌گری و اجرایی به بخش خصوصی، اعتباربخشی به پروانه…

انعقاد تفاهم نامه احداث ۱۱۰ کیلومتر جاده برون شهری در قشم

با امضاء و مبادله تفاهم نامه همکاری بین عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل…

توزیع 28 تن گوشت تنظیم بازاری در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از روز گذشته به منظور کاهش التهاب بازار، توزیع ۲۸ تن گوشت قرمز گوساله منجمد در استان…

وجود 10 هزار شغل مستقیم صنعت کفش در قم

رییس انجمن صنفی کفش ماشینی قم گفت: حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم…

یادواره شهیدان جهادگر ، جهادکشاورزی گچساران و باشت برگزارشد+فیلم و تصاویر

یادواره ۱۴ شهید جهادگر ، جهادکشاورزی گچساران و باشت در سالن اجتماعات نفت گچساران با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

مجلس در تراز انقلاب اسلامی درگرو مشارکت حداکثری است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امنیت درون‌زا نیازمند مشارکت مردمی است، گفت: در این مشارکت باید بهترین‌ها و اصلح را انتخاب کرد، چرا که…

دیدگاهتان را بنویسید