گلستان میزبان ۳۵۰ هنرمند از قومیت‌های مختلف

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان‌ گفت: شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام به مدت پنج روز و با حضور ۳۵۰ هنرمند از قومیت ها و ملیت های مختلف در گرگان برگزار خواهد شد.

گلستان میزبان ۳۵۰ هنرمند از قومیت‌های مختلف

به گزارش خبرنگار باشگاه ژورنالیست از گرگان، محمدجواد ساوری عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام، به مدت پنج روز  و با حضور ۳۵۰ هنرمند از قومیت ها و ملیت های مختلف اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان‌ گفت: در این مراسم بیش از ۳۰ استان کشور با حضور ۳۵۰ هنرمند به نمایش آداب و رسوم اقوام خود خواهند پرداخت.

وی افزود: در این جشنواره 27 سیاه چادر برپا خواهد شد و ۲۵ غرفه هم به عرضه صنایع دستی خود می‌پردازند؛ همچنین هشت مزرعه گردشگری با شرکت هنرمندان فعالیت خواهند کرد و همچنین ۷۷ غرفه، سوغات استان‌ خود را به معرض نمایش خواهند گذاشت.

ساوری بیان کرد: هنرمندان کشورهای همسایه هم از جمله افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان در غرفه‌های صنایع دستی خارجی مستقر خواهند شد و به معرفی آداب‌ و رسوم و فرهنگ خود خواهند پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان‌ عنوان کرد: در کنار سایر گروه های موسیقی از خوانندگان مطرح کشور دعوت شده تا هر شب برنامه ای اجرا کنند.

ساوری افزود: ایجاد شور و نشاط اجتماعی خواست دولت و نیاز مردم است و معرفی گلستان به سبب داشتن پتانسیل و ظرفیت‌های بی بدیل  از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره خواهد بود.

گفتنی است این جشنواره با شعار حمایت از جبهه مقاومت اسلامی و با حضور خانواده شهید سردار حاج‌ قاسم سلیمانی از  ۲۹ آبان تا سوم آذر ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی گرگان برگزار خواهد شد.

پایان پیام/ ۸۳۰۲۲

Related Posts

ضرورت اعتباربخشی به پروانه کسب و شناسنامه کشاورزی

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به سیاست‌های کلان دولت در خصوص واگذاری امور تصدی‌گری و اجرایی به بخش خصوصی، اعتباربخشی به پروانه…

انعقاد تفاهم نامه احداث ۱۱۰ کیلومتر جاده برون شهری در قشم

با امضاء و مبادله تفاهم نامه همکاری بین عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل…

توزیع 28 تن گوشت تنظیم بازاری در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از روز گذشته به منظور کاهش التهاب بازار، توزیع ۲۸ تن گوشت قرمز گوساله منجمد در استان…

وجود 10 هزار شغل مستقیم صنعت کفش در قم

رییس انجمن صنفی کفش ماشینی قم گفت: حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم…

یادواره شهیدان جهادگر ، جهادکشاورزی گچساران و باشت برگزارشد+فیلم و تصاویر

یادواره ۱۴ شهید جهادگر ، جهادکشاورزی گچساران و باشت در سالن اجتماعات نفت گچساران با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

مجلس در تراز انقلاب اسلامی درگرو مشارکت حداکثری است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امنیت درون‌زا نیازمند مشارکت مردمی است، گفت: در این مشارکت باید بهترین‌ها و اصلح را انتخاب کرد، چرا که…

دیدگاهتان را بنویسید