سیاستمدار رژیم صهیونیستی: منافع شخصی نتانیاهو مانع توقف جنگ غزه است

مشاور سابق نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی می‌گوید، تصمیم‌گیری این رژیم برای توقف حملات در غزه سخت‌ترین دوران سیاسی برای نتانیاهو را به همراه خواهد آورد.

سیاستمدار رژیم صهیونیستی: منافع شخصی نتانیاهو مانع توقف جنگ غزه است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه ژورنالیست، «دانیل لوی» مشاور سیاسی سابق «ایهود باراک»، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی می‌گوید: امتناع نتانیاهو از توقف حملات در غزه ناشی از «منافع شخصی» خود اوست و توقف این حملات دوران سختی را برای او به همراه خواهد آورد.

به گزارش «آناتولی» لوی در رابطه با جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی عنوان کرده است که توقف حملات به غزه آغاز سخت‌ترین دوران سیاسی برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم خواهد بود. موضوعی که به اعتقاد وی مانع از اقدام نتانیاهو برای توقف جنگ در غزه می‌شود.

لوی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه و حمایت‌های سیاسی و نظامی سازمان ملل از این رژیم انتقاد کرده و ضمن توجه به وضعیت وخیم انسانی در غزه عنوان کرد: اگر آنچه را که آژانس‌های بشردوستانه و سازمان ملل در مورد جنگ غزه می‌گوید، دنبال کنیم، متوجه خواهیم شد که اکنون بیش از نیم میلیون نفر در معرض خطر گرسنگی در غزه هستند.

لوی از این موضوع که رژیم صهیونیستی بدون هیچ گونه تمایزی میان نیروهای مسلح و غیرنظامیان فلسطینی بمباران هوایی و توپخانه‌ای در غزه را انجام داده است، انتقاد و به این موضوع اشاره کرده که تحت تاثیر این حملات بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر فلسطینی کشته شده و تعداد غیرنظامیان زیر آوارها هنوز مشخص نیست.

وی با اشاره به آمار ۸ هزار نفری کودکان جان باخته در اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه، بر تاثیرات آشکار شکل‌گیری یک فاجعه انسانی در این منطقه تاکید کرده است.

لوی در مورد زمان پایان حملات رژیم صهیونیستی به غزه پاسخ مشخصی نداده با این حال عنوان کرده است که ترکیبی از فشارهای داخلی و خارجی می‌تواند در پایان این جنگ موثر باشد.او بر این موضوع هم تاکید کرد که فشارهای داخلی بر رژیم نتانیاهو جهت توقف جنگ هم بسیار محدود است.

این مقام سیاسی سابق رژیم صهیونیستی اظهار کرد: باید به یاد داشته باشیم که در کنار همه ملاحظات دیگر برای شخص نتانیاهو، پایان این جنگ آغاز سخت‌ترین دوران سیاسی برای وی خواهد بود و منافع شخصی نتانیاهو موجب می‌شود که او نخواهد این جنگ را به پایان برساند.

پایان پیام/م

Related Posts

واکنش انصارالله به اقدام ضدیمنی جدید آمریکا

واکنش انصارالله به اقدام ضدیمنی جدید آمریکا

کاخ سفید: حماس همچنان تهدیدی فعال برای اسرائیل است

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه مدعی شد که رژیم صهیونیستی در عملیات نظامی در جنوب و شمال نوار غزه، به مرحله حملات با شدت…

ترامپ پیروز انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در آیووا شد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ به‌رغم مواجه بودن با اتهامات جنایی، در اولین رقابت انتخاباتی جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا توانست به پیروزی قاطعی دست یابد.

یونان: نیروهای مسلح ما برای دوره بی ثباتی پس از اردوغان آماده می‌شوند

وزیر دفاع یونان روز دوشنبه گفت، ارتش یونان باید برای هرگونه احتمالی پس از خاتمه دوران ریاست جمهوری «اردوغان» در ترکیه آماده باشد.

زاخارووا: صلح اوکراین در گروی توقف تسلیح این کشور است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت غرب در صورتی که مایل به کمک به مذاکرات صلح برای اوکراین است باید جریان تسلیح این کشور را متوقف کند.

بایدن: سفر بلینکن به خاورمیانه برای رایزنی درباره آزادی سایر گروگان‌ها بود

رئیس جمهور آمریکا میگوید که سفر هفته گذشته وزیر خارجه این کشور به غرب آسیا به منظور رایزنی برای پیدا کردن راهی برای آزادی سایر اسرا در…

دیدگاهتان را بنویسید